Rozkład dnia
Grupy dzieci 3- letnich
I część dnia
6:00 – 8:00
Schodzenie się dzieci. Czynności opiekuńcze, rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci, gry i zabawy stolikowe, tworzenie okazji do wymiany informacji. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna praca z dzieckiem zdolnym.
8:00 – 8:30
Zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy ze śpiewem. Ćwiczenia i zabawy poranne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe dzieci.
8:30 – 9:00
Śniadanie – opanowanie umiejętności kulturalnego jedzenia, odpowiednia postawa siedząca przy stole; ciche, spokojne spożywanie śniadania; usprawnianie techniki samodzielnego jedzenia. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, korzystanie z toalety.
II część dnia
9:00 – 9:20
Zajęcie edukacyjne z całą grupą w oparciu o wybrany program wychowania przedszkolnego wynikający z realizacji podstawy programowej w sali lub w ogrodzie przedszkolnym - zabawy twórcze, ruchowe i stymulujące rozwój dzieci. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie przestrzeni inspirującej do podejmowania zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.
9:20 – 11:30
Czynności samoobsługowe. Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, zajęcia ruchowe, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do stymulowania rozwoju wrażliwości oraz poznawanie wartości i norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego. Zabawy swobodne w sali, praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym. Zabawy podejmowane przez dzieci wynikające z ich zainteresowań. Zabawy z językiem obcym nowożytnym (język angielski).
11:30 – 12:00
Przygotowanie do obiadu - czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe dzieci. Obiad – zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy oraz kształtowanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do odpoczynku - relaksu.
12:00 – 14:00
Odpoczynek – relaks, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
III część dnia
14:00 – 14:30
Rozwijanie umiejętności samodzielnego ubierania się po przebudzeniu. Przygotowanie do podwieczorku – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe dzieci.
14:30 – 14:50
Podwieczorek – kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.
14:50 – 17:00
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem, zajęcia o charakterze wychowawczym. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy, emocjonalny i społeczny. Zabawy integracyjne oraz zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Pobyt na świeżym powietrzu. Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych. Prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci.
Grupy dzieci 4-6 letnich
I część dnia
6:00 - 8:00
Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne, zabawy integracyjne.
8:00 - 8:30
Ćwiczenia i zabawy poranne, zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy ze śpiewem, prace porządkowe, czynności higieniczne.
8:30 - 9:00
Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, śniadanie.
II część dnia
9:00 - 10:00
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową.
10:00 - 11:30
Spacery, wycieczki, zabawy na świeżym powietrzu. Obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze.
11:30 - 12:00
Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu, obiad.
12:00 - 14:15
Odpoczynek dla 3,4-latków przy muzyce relaksacyjnej(leżakowanie) grupy 5,6-latków zajęcia zespołowe lub indywidualne, praca indywidualna i wyrównawcza; cykliczne czytanie literatury dziecięcej; zabawy indywidualne i kierowane; gry i zabawy na powietrzu.
III część dnia
14:15 - 14:30
Czynności higieniczne, podwieczorek.
14:30 - 15:00
Zabawy indywidualne i kierowane.
15:00 - 17:00
Gry i zabawy zespołowe w sali i na powietrzu, zabawy dowolne, prace porządkowe w sali, rozchodzenie się dzieci.